Profiel

Freek RoozeIk ben oprichter en eigenaar van ISYS verkoopondersteuning. Oorspronkelijk ben ik chemicus, maar bij mijn eerste werkgever had men al snel door dat contact met mensen meer ‘mijn ding’ was. Ze hadden gelijk. Uiteindelijk heb ik 21 jaar in binnen- en buitenland gewerkt in verkoop-, -marketing en managementfuncties.

Omdat ik langzamerhand in de gaten kreeg dat ik energie kreeg van ‘mensen helpen groeien’ en bovendien behoorlijk eigenwijs en vrijheidslievend ben, begon ik in 1996 mijn eigen trainingsbureau. Eerst op het gebied van verkopen, klantgericht communiceren, klanttevredenheid meten en persoonlijke effectiviteit. Later schoof dat op naar coachen op persoonlijk leiderschap en coachend leidinggeven aan teams.

Visie

Mijn visie is dat als wij allemaal elkaar helpen om persoonlijk te groeien, dat het ook goed is voor de organisaties waarin wij werken en voor de wereld waarin wij leven. Resultaten zijn immers een gevolg van de processen die eraan voorafgaan en in die processen zijn mensen het allerbelangrijkst. Of het nu gaat om verkopen, leidinggeven, opvoeden of beleid uitvoeren.

Maar ‘anderen helpen groeien’ is niet eenvoudig. Soms zitten we onszelf in de weg, soms doen anderen dat. Soms zijn het heersende opvattingen en culturen die verbetering beletten, dan weer de manier waarop wij communiceren. Meestal weten mensen ook niet waar hun eigen ‘blinde vlek’ zit, wat je het beste het eerst kunt aanpakken en hoe je dat het meest effectief doet. Er zijn vele methoden die, afhankelijk van de omstandigheden, al dan niet effectief zijn.

Missie

Ik zie het als mijn zakelijke missie om voor iedere klant en iedere situatie de best mogelijke verbetermethode te vinden en om voor de klant merkbare resultaten te boeken. Pas dan ben ik tevreden. De mensen en bedrijven, die ik in al die jaren heb helpen groeien, zullen dat zeker beamen.